Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapa Brna
Pulicar, Martin ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstupem diplomové práce Mapa Brna je tištěná publikace s názvem „Hic sunt leones“. Jedná se o kapesní mapu ve formě knihy popisující nepřístupné oblasti Brna. Jde o pilotní díl projektu mapujícího odvrácenou tvář jihomoravské metropole, zapadající do kontextu urban exploringu. Popisované lokality jsou daleko za hranicí zájmu řadové většiny i alternativní menšiny obyvatel města. Lokality, jejichž návštěva s sebou nese určitá rizika, a to nejen v podobě umazaných kalhot a možného konfliktu se zákonem, ale i v podobě zranění či dokonce smrti. Nepřístupnost těchto míst je zvýrazněna nepřístupností mapy samotné, která je zde testována na hranici použitelnosti. Účelem projektu Hic sunt leones totiž není tyto lokality zmapovat s kartografickou přesností a zpřístupnit je široké veřejnosti. Účelem je zprostředkování jejich unikátní atmosféry a podání důkazu o jejich existenci, protože tyto oblasti podléhají velmi rychlé zkáze.
Studie vlivu vlastností materiálu na simulaci nárazu hlavy chodce na kapotu
Coufal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje souhrn základních testovacích procedur prováděných společností Euro NCAP se zaměřením na zkoušky ochrany chodců dle EEVC WG 17 a soudobých prostředků používaných u osobních automobilů pro ochranu chodců. Obsahuje detailní postup vytvoření impaktoru hlavy dospělého člověka včetně jeho certifikace a sestavení jeho nárazu na kapotu vozidla. Zároveň je zaměřena na studii vlivu vlastností materiálu ovlivňujících velikost HIC kritéria.
Homogenní kapota - chování při nárazech impaktorem hlavy
Kadrmas, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek dle předpisů Euro NCAP, konkrétně zkouškou nárazu impaktoru dětské hlavy na kapotu automobilu. Cílem je vytvoření homogenní kapoty, kde tuhá místa budou odstraněna a zároveň nedojde ke zhoršení globální tuhosti kapoty. Kapota musí ovšem splňovat limity pro ochranu chodců.
Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
Coufal, Tomáš ; Vémola, Aleš
Článek je zpracován v návaznosti na článek Mechanika čelního nárazu z konference ExFoS (Expert Forensic Science) 2010 a zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu je vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalení působící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla.
Mapa Brna
Pulicar, Martin ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstupem diplomové práce Mapa Brna je tištěná publikace s názvem „Hic sunt leones“. Jedná se o kapesní mapu ve formě knihy popisující nepřístupné oblasti Brna. Jde o pilotní díl projektu mapujícího odvrácenou tvář jihomoravské metropole, zapadající do kontextu urban exploringu. Popisované lokality jsou daleko za hranicí zájmu řadové většiny i alternativní menšiny obyvatel města. Lokality, jejichž návštěva s sebou nese určitá rizika, a to nejen v podobě umazaných kalhot a možného konfliktu se zákonem, ale i v podobě zranění či dokonce smrti. Nepřístupnost těchto míst je zvýrazněna nepřístupností mapy samotné, která je zde testována na hranici použitelnosti. Účelem projektu Hic sunt leones totiž není tyto lokality zmapovat s kartografickou přesností a zpřístupnit je široké veřejnosti. Účelem je zprostředkování jejich unikátní atmosféry a podání důkazu o jejich existenci, protože tyto oblasti podléhají velmi rychlé zkáze.
Homogenní kapota - chování při nárazech impaktorem hlavy
Kadrmas, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek dle předpisů Euro NCAP, konkrétně zkouškou nárazu impaktoru dětské hlavy na kapotu automobilu. Cílem je vytvoření homogenní kapoty, kde tuhá místa budou odstraněna a zároveň nedojde ke zhoršení globální tuhosti kapoty. Kapota musí ovšem splňovat limity pro ochranu chodců.
Studie vlivu vlastností materiálu na simulaci nárazu hlavy chodce na kapotu
Coufal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje souhrn základních testovacích procedur prováděných společností Euro NCAP se zaměřením na zkoušky ochrany chodců dle EEVC WG 17 a soudobých prostředků používaných u osobních automobilů pro ochranu chodců. Obsahuje detailní postup vytvoření impaktoru hlavy dospělého člověka včetně jeho certifikace a sestavení jeho nárazu na kapotu vozidla. Zároveň je zaměřena na studii vlivu vlastností materiálu ovlivňujících velikost HIC kritéria.
Porovnání numerických a experimentálních metod používaných ve výzkumu sportovních přileb: případová studie XPS hranolku
Kunecký, Jiří ; Kytýř, Daniel
Při posuzování ochranných vlastností sportovních přileb je třeba posoudit jejich ochranných vliv na průběh zrychlení hlavy. Nejčastěji jsou přilby vyráběny ze dvou materiálů - pěnového polystyrenu a novoduru, popř. polykarbonátu. Pro jejich konstrukci je důležitá dynamická odezva těchto dvou vrstev. V článku je popsána numerická analýza modelu provedená pomocí softwaru LS-DYNA a provedeno porovnání s experimentem.
MKP analýza poranění hlavy během dopravní nehody
Kunecký, Jiří ; Jiroušek, Ondřej
Zvyšující se počet obětí nehod vede k zvětšenému zájmu o definice kritérií poranění. Jednou z možností výzkumu je vytvoření MKP modelu hlavy, který je zatížen dle podmínek nehody. Zpětnou interpretací hodnot napětí obdržených v různých částech mozku je možno odhadnout i poranění a jeho stupeň. Vytvořený model je funkční, nicméně je třeba jej ověřit experimentálně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.