|
Mapa Brna
Pulicar, Martin ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstupem diplomové práce Mapa Brna je tištěná publikace s názvem „Hic sunt leones“. Jedná se o kapesní mapu ve formě knihy popisující nepřístupné oblasti Brna. Jde o pilotní díl projektu mapujícího odvrácenou tvář jihomoravské metropole, zapadající do kontextu urban exploringu. Popisované lokality jsou daleko za hranicí zájmu řadové většiny i alternativní menšiny obyvatel města. Lokality, jejichž návštěva s sebou nese určitá rizika, a to nejen v podobě umazaných kalhot a možného konfliktu se zákonem, ale i v podobě zranění či dokonce smrti. Nepřístupnost těchto míst je zvýrazněna nepřístupností mapy samotné, která je zde testována na hranici použitelnosti. Účelem projektu Hic sunt leones totiž není tyto lokality zmapovat s kartografickou přesností a zpřístupnit je široké veřejnosti. Účelem je zprostředkování jejich unikátní atmosféry a podání důkazu o jejich existenci, protože tyto oblasti podléhají velmi rychlé zkáze.
|
|
Studie vlivu vlastností materiálu na simulaci nárazu hlavy chodce na kapotu
Coufal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje souhrn základních testovacích procedur prováděných společností Euro NCAP se zaměřením na zkoušky ochrany chodců dle EEVC WG 17 a soudobých prostředků používaných u osobních automobilů pro ochranu chodců. Obsahuje detailní postup vytvoření impaktoru hlavy dospělého člověka včetně jeho certifikace a sestavení jeho nárazu na kapotu vozidla. Zároveň je zaměřena na studii vlivu vlastností materiálu ovlivňujících velikost HIC kritéria.
|
| |
|
Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
Coufal, Tomáš ; Vémola, Aleš
Článek je zpracován v návaznosti na článek Mechanika čelního nárazu z konference ExFoS (Expert Forensic Science) 2010 a zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu je vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalení působící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla.
|
|
Mapa Brna
Pulicar, Martin ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstupem diplomové práce Mapa Brna je tištěná publikace s názvem „Hic sunt leones“. Jedná se o kapesní mapu ve formě knihy popisující nepřístupné oblasti Brna. Jde o pilotní díl projektu mapujícího odvrácenou tvář jihomoravské metropole, zapadající do kontextu urban exploringu. Popisované lokality jsou daleko za hranicí zájmu řadové většiny i alternativní menšiny obyvatel města. Lokality, jejichž návštěva s sebou nese určitá rizika, a to nejen v podobě umazaných kalhot a možného konfliktu se zákonem, ale i v podobě zranění či dokonce smrti. Nepřístupnost těchto míst je zvýrazněna nepřístupností mapy samotné, která je zde testována na hranici použitelnosti. Účelem projektu Hic sunt leones totiž není tyto lokality zmapovat s kartografickou přesností a zpřístupnit je široké veřejnosti. Účelem je zprostředkování jejich unikátní atmosféry a podání důkazu o jejich existenci, protože tyto oblasti podléhají velmi rychlé zkáze.
|
| |
|
Studie vlivu vlastností materiálu na simulaci nárazu hlavy chodce na kapotu
Coufal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje souhrn základních testovacích procedur prováděných společností Euro NCAP se zaměřením na zkoušky ochrany chodců dle EEVC WG 17 a soudobých prostředků používaných u osobních automobilů pro ochranu chodců. Obsahuje detailní postup vytvoření impaktoru hlavy dospělého člověka včetně jeho certifikace a sestavení jeho nárazu na kapotu vozidla. Zároveň je zaměřena na studii vlivu vlastností materiálu ovlivňujících velikost HIC kritéria.
|
| |
|
MKP analýza poranění hlavy během dopravní nehody
Kunecký, Jiří ; Jiroušek, Ondřej
Zvyšující se počet obětí nehod vede k zvětšenému zájmu o definice kritérií poranění. Jednou z možností výzkumu je vytvoření MKP modelu hlavy, který je zatížen dle podmínek nehody. Zpětnou interpretací hodnot napětí obdržených v různých částech mozku je možno odhadnout i poranění a jeho stupeň. Vytvořený model je funkční, nicméně je třeba jej ověřit experimentálně.
|